Met Clement doet participatief actie-onderzoek in opvoedings-en onderwijspraktijken die belang hechten aan het creëren van een klimaat waarin iedereen telt. Het onderzoeksproces wordt gebruikt om samen met betrokkenen in een team uit te vinden wat leeft, wat schuurt, wat zin geeft en maakt om van hieruit tot ontwikkeling te komen van ideeën, interventies of producten waaraan betrokkenen zich kunnen verbinden. Dat kan betekenen dat vanuit onderzoek en ontwikkeling een ondersteuningsaanbod wordt gecreëerd waarvan coaching en-of training deel uitmaken. Dat kan ook betekenen dat het verhalende element van de praktijk van Met Clement een plek krijgt.
- Benieuwd naar wat zo’n onderzoeksproces kan opleveren? Zie de keuzetool gemaakt voor de opleidingen pedagogiek van de Hogeschool van Amsterdam.
- Advies nodig? Met Clement helpt je bij het verhelderen van je vraag en het zoeken en vinden van een antwoord daarop.
Met Clement is momenteel bezig met een onderzoek naar wat kenmerkend is voor inclusieve praktijken: wat maakt dat iedereen zich gezien en gehoord voelt, dat gelijkwaardigheid wordt ervaren, dat er ruimte is om te doen wat iemand belangrijk vindt en om te zijn wie iemand is? Neem vrijblijvend contact op als je zo’n plek kent en benieuwd bent naar wat ik kan bijdragen.
Nieuwsgierig naar een samenwerking Met Clement?
daphne@metclement.nl / 06 211 55 610 / LinkedIn